وبسايت آراز نيوز

یازار : ايگيد

+0 به يه ن
وبسايت آراز نيوز


http://araz.iran.sc


(آذربايجان فرهنگي)



(به نمايش در آمدن پرچم آزربايجان در ورزشگاه توسط هواداران تراكتورسازي

بازي تراختور - الشباب)




منبع :

http://araz.iran.sc

آيين تشييع و تدفين شهداي گمنام در دانشگاه آزاد اهر

یازار : ايگيد

+0 به يه ن
تاريخ خبر: 16:37 26/01/1392

آيين تشييع 2شهيد گمنام، با حضور گسترده مردم ولايتمدار اهر، خانواده معظم شهدا، ايثارگران، بسيجيان و مسوولان محلي اين شهرستان و يك شهيد گمنام در پايگاه دوم شكاري شهيد فكوري تبريزبرگزار شد.
فرماندار اهر در اين آيين، افتخار و سربلندي ايران اسلامي را كسب شده در سايه خون پاك شهدا دانست.
آقاي رضا صديقي ميزباني و استقبال شايسته از 2 شهيد گمنام هشت سال دوران دفاع مقدس را بزرگ‌ترين افتخار براي مردم ولايتمدار شهرستان اهر عنوان كرد و افزود: تدفين شهداي گمنام در دانشگاه آزاد اين شهر يك رخداد عظيم فرهنگي است.
آييني به نام وداع با شهدا به مدت 2شب در كنار پيكر پاك اين شهدا برگزار سپس در محلي كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر تعيين شده به خاك سپرده خواهند شد.
همچنين پيكر پاك و مطهر يكي از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در پايگاه دوم شكاري شهيد فكوري تبريز تدفين شد.
پيكر اين شهيد والامقام و 20 ساله كه در منطقه قصرشيرين تفحص شده بود، با حضور فرماندهان نظامي و انتظامي و كاركنان پايگاه دوم شكاري تبريز بر دوش امت حزب الله تشييع و پس از اقامه نماز توسط آيت الله محمدتقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز به خاك سپرده شد.
پيكر اين شهيد دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه بيروني مسجد امام صادق (ع) پايگاه دوم شكاري شهيد تيمسار جواد فكوري تبريز آرام گرفت.














تصاويري از شهرستان اهر گزارش تصويري جشن عروسي محلي آذري

یازار : ايگيد

+0 به يه ن
جشن عروسي محلي آذري در اطراف شهرستان اهر،
با وجود شكل گرفتن مراسم عروسي امروزي، هنوز هم در مناطقي از آذربايجان، اين مراسم به صورت سنتي برگزار مي شود.




http://arazbar.ir/images/stories/gallery/ahar/aroosi/aroosi_azari01.jpg

دلربايي جنگلهاي طبيعي تنباكولوي و فندوقلوي اهر از طبيعت‌دوستان

یازار : ايگيد

+0 به يه ن

شهرستان اهر، مركز منطقه ارسباران در 95 كيلومتري شمال‌شرق تبريز به دليل واقع شدن در شاهراه گردشگري آذربايجان شرقي، انبوهي از جذابيت‌هاي گردشگري اعم از باستاني و طبيعي را در خود جاي داده است.

4-474.jpg

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه آذربايجان‌شرقي، نزديكي به جنگل‌هاي زيبا و كم‌نظير ارسباران و وجود آثارتاريخي و باستاني بي‌شمار به ويژه قلعه‌ها و كارونسراها، شهرستان اهر را به يكي از قطب‌هاي بالقوه گردشگري استان تبديل كرده است.

همجواري با رودخانه مرزي ارس و تلقي اهر به‌عنوان پل ارتباطي منطقه شمال غرب كشور با جمهوري‌هاي ارمنستان و آذربايجان موجب شده اين شهرستان جايگاه منحصربفردي در تدوين برنامه‌هاي گردشگري استان داشته باشد، در ادامه به برخي از آثار تاريخي و گردشگري شهرستان اهر اشاره مي‌شود.

بقعه شيخ شهاب‌الدين محمود اهري

اين بقعه تاريخي در پارك شيخ شهاب‌الدين محمود اهري آرامگاه عارف بزرگ قرن هفتم هجري واقع شده است. اين بناي تاريخي با معماري اسلامي خود، نشانگر ذوق هنر مردم اين ديار در روزگار گذشته است. قدمت اين بقعه به عصر شاه عباس اول مي‌رسد، ولي تاريخ بعضي از قسمت‌هاي آن از جمله حصار سنگي مقبره و درب شرقي به قبل از دوره صفويه و دوره ايلخاني مربوط مي‌شود.

بقعه شيخ شهاب‌الدين اهري، يكهزار و۴۹۷مترمربع بوده و ساختماني مشتمل بر خانقاه، مسجد، ايواني بلند، مناره‌ها و غرفه‌هاي متعدد است.

از سال، ۱۳۷۴قسمت خانقاه اين بنا به عنوان موزه ادب و عرفان شيخ شهاب الدين اهري استفاده مي‌شود كه در سطح كشور در نوع خود ،اولين موزه بوده و در حال حاضر شامل سه سالن و يك صحن است.

در سالن‌هاي موزه شيخ شهاب‌الدين اهري، اشياي عرفاني مربوط به قرون هفتم تا پانزدهم هجري _ قمري و در صحن آن، سنگ مزارهاي قرون يازدهم تا پانزدهم هجري قمري به نمايش گذاشته شده است.


  • [ 1 ][ 2 ]